حمل و نقل ریلی

حمل و نقل بین المللی ریلی

حمل و نقل ریلی

حمل و نقل ریلی جهت باربری محصولات صادراتی به عراق و اروپا و همچنین محمولات وارداتی

از حمل و نقل ریلی برای انتقال کالا در ابعاد ومقیاس  بالاتر استفاده می شود.قطارها به دلیل داشتن کابین های بسیار بزرگ توانایی حمل کالاهای حجیم در نهایت سرعت .و اطمینان را دارا هستند.اما این نوع حمل سهم کمی را زمینه تجارت حمل ونقل بین الملل را دارا هستند.

لازم به ذکر است. استفاده از ناوگان حمل و نقل ریلی در حمل و نقل بین المللی.و داخلی برای بار های صنعتی ، چوب و آهن ، مواد اولیه و کالای خشک و فله در ابعاد بالا مناسب خواهد بود . در مواردی که وزن و ابعاد کالا و تعداد آن بالا باشد .و استفاده از وسایل نقلیه حمل و نقل جاده ای مناسب نباشد .می توان در صورت داشتن کوریدور لازم از قطار برای اینکار استفاده کرد .

یک شرکت فعال .در زمینه حمل ونقل ریلی سهم بالایی در بخش ترانزیت را به خود اختصاص می دهد.کشورهایی که در این حوزه فعال هستند.از جمله روسیه،چین،هند،کانادا،آمریکا،مکزیک،آرژانتین می توان نام برد.

شرکت های حمل ونقل ریلی.شخصی حقوقی هستند.که از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی. با دریافت مجوز رسمی از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به فعالیت می پردازند.

 

ترانزیت:

انتقال کالای گمرک نشده از یک گمرک به گمرکی دیگر انجام شود. که این رویه تحت نظارت گمرک انجام می شود.

ترانزیت یه رویه بین المللی است. که هر کشوری باید تابع قوانین بین المللی باشد.نرخ های ترانزیت کالا بسیار رقابتی است .و همه به دنبال نرخ ازانتر در این زمینه هستند.که اگر از مزیت های آن به خوبی استفاده شود. سود بسیار زیادی را به چرخه اقتصادی کشور وارد می کند.

اساسا کلمه ترانزیت یک واژه ی فرانسوی است . یعنی راه یا گذر

.مراحل دریافت ثبت سفارش به شرح ذیل است :

  • گفتن پروفرما از جانب فروشنده
  • تکمیل فرم ثبت سفارش
  • گرفتن مجوز بر اساس مقررات صارات و واردات
  • در دست داشتن بیمه یااخذ بیمه نامه
  • ثبت سفارش در یک بانک واسط در تجارت

.شرکت حمل ونقل بین المللی نبرا در زمینه دریافت و مشاوره ثبت سفارش فعال می باشد.

error: Content is protected !!